2010. szeptember 3., péntek

Meglepi lép...

Ma a párom betelefonált a klinikára és kiderült, hogy készen van az eredményem (gyakorlatilag még aznap kinyomtatták 14:42-kor...)
A hepatosplenomegália igazolást nyert, mérsékelt, de van.
Az is kiderült, hogy a lépem kapujában van egy 12 és egy 8 mm-es járulékos lép is. (nem kóros, csak nincs mindenkinek, pláne pedig nem 2 bónusz. A google és ezen belül weborvos szerint: Veszélyt nem rejt magában. Jelentősége csak akkor van, ha a lépet hematológiai betegség miatt el kell távolítani. Ilyenkor a melléklépet vagy melléklépeket is el kell távolítani. Adott esetben hasznos is lehet, ha pl. a lép sérülése miatt végzik a lép eltávolítását. Ilyenkor a melléklép veszi át az eltávolított lép szerepét. Rendszerint mellékleletként, véletlenül fedezik fel jelenlétét.)
A májamban az a göb ott van, 18mm-es és kedden vesznek belőle mintát.
A tüdőmnek abban a szegletében, ahol még ért a vizsgálat találtak 6 kis gumót (3-6mm-esek). A dokim szerint nagy valószínűséggel csak a tejmirigyek árnyéka. De azért szemmel tartjuk.
Ha már a dokinál tartunk. Nagyon jó orvost fogtam ki a sebészeten, idősebb, tapasztalt mégis jó kedélyű pasas. Megnyugtatóan tud beszélni, és a Párom jó emberismerő, neki is szimpatikus. De reméljük, hogy az orvos-beteg viszony megmarad ilyen beszélgetősnek, nem találkozom a késével.
A göbről az a véleménye, hogy nagy valószínűséggel a számtalan hormonális hatást így vezeti le a májam. Ezt mondta a kedvenc online nőgyógyásznőm is :-)
Amúgy a klinika maga eléggé ambivalens érzéseket kelt, jó orvosok, high-tech gépek, mindezt egy balkánt idéző épület együttesben, vicces, hogy a százéves ajtón ott a mágneskártya-leolvasó a CT mosdójában meg omlik a vakolat, amit vagy 30 éve vittek fel, meg potyog a csempe a csap alig folyik. Mondjuk legalább van papír...
Maga a CT eléggé szar volt, eleve ahogy ott fekszik az ember lánya a hidegben azon a nagy asztalon, ami mozog oda-vissza a nagy gyűrűbe, meg hangosan berreg minden és szinte végig egyedül abban a nagy teremben. A kontraszt anyagtól majdnem hánytam éreztem, hogy alig bírom visszatartani és be is pánikoltam kicsit, mert senki nem volt ott, hogy pl hozzon egy vesetálat, az a szag meg íz a számban, a forróság a testemben... nem volt jó érzés. Azt hagyjuk is, hogy a velem várakozók a szokásos rémmeséket mondták, ugye pl egy terhes osztályon a szülésről és az összes terhességgel kapcsolatos dologról mesél mindenki valami félelemkeltőt, ami vele vagy az ismerősével, esetleg az ismerőse ismerősével esett meg, na itt meg mindenki a rákról beszélt :-S, meg a kapcsolódó vizsgálatokról, mint végbél, vastagbél stb tükrözés és kemoterápia meg egyebek.

De, hogy ne csak magamról írjak: Kittin a parlagfű allergia ekcémaként manifesztálódik, baromi csúnya sebes, ma voltunk magándokinál (8000Ft) és írt fel ezerféle kencét meg gyógyszert (kb hasonló összeg volt) de a gyerek az első és jöjjön rendbe mert most majdnem felülfertőződött a sok sebe (állandóan vakarta nem izgatta, h pl épp játszótéren volt)A férjecském "csak tüsszög" meg efféle, amik a szénanáthával járnak, de azt brutál formában ezt megspékelve némi tipikus pasi betegség-hisztivel (igaz mentségére legyen mondva, hogy mióta benne van a pakliban, hogy beteg vagyok nem teszi, mert nem akar ezzel is fárasztani, szerintem amúgy őt jobban megviseli ez a dolog mint engem, nekem elég ha néha, főleg éjjel sírok egy kicsit egyedül, hogyha bekerítenek a hülye gondolatok)
Szóval folyt. köv. kedden.
Addig igyekszem majd valami vidámabb témát keresni.
Hisz a srácok jól érzik magukat a suliban, oviban, a csajok sem panaszkodtak eddig, hétfőtől nekem is kezdődik.

5 megjegyzés:

  1. Timi, az orvos látott már ezerféle felvételt. Ránézésre meg tudják állapiítani, hogyha gáz van. próbálj megnyugodni, ha gond lenne ( nem lesz ), akkor időben vagy. A biopszia miatt meg szorítok...ha nem altatnak el, akkor ne nézz oda, amikor a tűt kézbeveszik. A látvány rosszabb, mint maga a vizsgálat. Tüdő irányban akkor nem kell vizsgálatra menned, ha jól értettem...

    VálaszTörlés
  2. Nem altatnak egyeltalán, csak bemegyünk az UH szobába és nekem esnek ;-) Na jó lidokaint kapok... Viszont épp valami olyan team fog jönni akik azonnal elviszik a laborba.
    Amúgy a doki első reakciója, elkezdi olvasni a leletet, látom az arcán 2x elolvassa fentről le. Majd rám néz: ráér most? Mondom igen. bólint és elindul ki az ambulanciáról és néz, h kövessem. Megállunk az UH előtt, bemegy nem volt bent a doki akit keresett, kijött mondta, hogy várjam meg itt azt az Xy dokit, ha ideér jön ő is. De szerencsére XY doki aznap már nem akart UH-zni így nem estek nekem (nagyon váratlanul ért és mivel akkor még azt se tudtam, h érzéstelenítés meg stb, meg semmi de semmit nem mondott, hát ránéztem a férjemre és tudta, h be vagyok tojva. Aztán mikor kiderült, hogy nem lesz ma már UH akkor behívott minket az ambulanciára és mondta el a dolgokat. Elvileg ez a cucc akármi is lehet ezt meg is mondta, de mivel fiatal vagyok és nem élek önpusztító életet ezért gondolja ő is, hogy minimális csak az esélye.
    A tüdőmet "követjük" majd de nem fogják megcsapolni vagy ilyesmi mellkas rtg meg efféle lesz majd, ami eleve javasolt nekem mert anyunak ugye a tüdején is volt daganat ezért nekem ajánlott jobban figyelni azt is, meg a méhnyakszűrést is rendszeresen kell csináltatnom (ami anélkül is evidens lenne, ha nem lett volna anyunak-mégis csak szülésznő szeretnék lenni, és különben is a méhem az egyik legfontosabb női alkatrészem)
    De hiszek a tapasztalatában a pasinak, pl az összes leletemet végigfutotta ami a gépben volt (tehát minden Semmelweis-est, a szüléstől kezdve...) ezután vonta le azt a következtetést, hogy tejmirigyek, mert látta, h 2 éve szültem és h sokáig szoptattam (júniusban hagytam abba, de még van tejcsi)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Timi, talán jobblett volna, ha a nagy sokkban rögtön leveszik a mintát, mert akkor nem kellene izgulnod keddig. Az viszont, hogy rögtönmegnézik..nagyon állat dolog. Lehet, hogy már aznap kiderül, hogy semmi komoly és akkor megnyugodhatsz teljesen.

    VálaszTörlés