2009. január 31., szombat

Nyílt nap, Neptun gála és betegség...

Tegnap miután elvittem a Kevint oviba a Vas utcába mentünk az Eü kar épületébe. Nyílt napot tartottak. Egész sokan voltak, többnyire végzős gimnazisták, és a szüleik, bár voltak még rajtam kívül mások is kisgyerekkel, de ők már ott tanulnak, és indexet beíratni jöttek. Nagyon kedvesek voltak a "házigazdák", mindenkit pogival teával és kávéval kínáltak. Elvileg "szervezett" csoportokban lehetett látogatni az épületet, a demonstermekkel együtt, de mi Nimróddal fakultatív programot tartottunk, nem csatlakoztunk külön csoportokhoz, ennek több oka is volt, egyrészt ha kicsit nyügi volt, akkor megálltunk kicsit "beszélgetni" meg ilyesmi, így senkit nem zavartunk esetleg a hangoskodásunkkal. Másrészt ugye én konkrét terveimmel mentem, nem néztem meg mindent. A szülészeti demons teremben kezdtem, nagyon aranyosak voltak az előadók, körbe udvarolták Nimródot, valamint mindent megmutattak meg lehetett fogni...
Majd benéztem az elsősegélydemonsba ott is egy szimpatikus előadó volt, mint később megtudtam (mikor a babakocsit segített felcipelni a lépcsőn) 5 gyermeke van. Valamint jártunk a csecsemős demonsban is, ahol többnyire a védőnőket képzik, de ugye a szülésznőknek is van ott gyakorlat. Ott is nagyon kedves volt az előadó hölgy. Ódákat zengett a kisebb-nagyobb gyerekekről, akik már megfordultak az előadásán. Természetesen mindenki akivel beszéltem alig hitte, hogy 4gyerekem van, valamint a kart nagyon családbarátnak mondták. Majd felkerestük a baba-mama szobát, ami ugyan pici, de a célnak megfelel, kedves mintákkal a falon, pelenkázó és szoptató fotel valamint egy mosdó van benne. Nekem ez is nagyon pozitív. Aztán lementünk az ebédlőbe, vettem otthonra egy kis kaját. Elég barátságos áron dolgoznak ott, és amit kóstoltam az finom is volt. Ott lent találkoztam egy anyukával, aki a kisfiát etette ép, olyan 2 éves formát. Ő már kissé másképpen emlékszik azokra a dolgokra, amikről odafent hallottam, a családdal kapcsolatban. De sebaj, végülis igyekszem majd ahogy tudok, és nem szeretnék a gyerekeimből előnyt kovácsolni. Sajnos "szuris tollat" nem kaptam, amiből csak 1-et vettem el az educatio kiállításon, és természetesen mindenkinek az kellett volna itthon, a csajok már-már veszekedtek rajta és a lelkemre kötötték, hogy szerezzek még. Hát nem tudtam...

Aztán a lányok ebéd után jöttek haza a suliból, mert nevelési értekezlet volt még a gála előtt.
Maga a gála elég "érdekesre" sikerült. Előszőr is mindenki úgy emlékezett, hogy 5-től van, de a jegyekről kiderült, hogy fél 6... Ugyan úgy mint tavaly most is a Magyar kultúra napja (jan. 22) apropóján hírdették meg. Na ja. Nagyon sok mindenhez köze volt, csak a nemzeti kultúrához nem, legalábbis szerintem és még azok szerint akik mellettünk ültek. Mondjuk ők is hasonló nézeteket vallanak mint mi, rovásírásos polóban voltak pl. Többek közt a Kárpátia zenekarról beszélgettünk, ők lelkes koncertre járók, nekem még nem volt szerencsém, de mint megtudtam április 18.-án ép a szomszéd kerületben lesznek, lehet végre eljutok.
Félre értés ne essék, a gyerekek többsége (természetesen a mi gyerekeink is) nagyon aranyosak ügyesek voltak. Az is elismerésre méltó, hogy hónapok óta erre készültek. Csak az a furcsa nekem, hogy például az én lányaim angol zenés műsort csináltak, új barátaink nagyfia pedig német táncot táncolt. De volt ott cigány tánc is, meg Arany János Mátyás anyja paródia reppesítéssel és egyebekkel (nesze neked kultúra). Szóval én inkább sima (magyarázat nélküli) gálaként neveztem volna, vagy farsangi szezonnyitó gála, de nem így.
Apa hamar feladta a kultúra ezen prezentálásának megtekintését, és hazajött a Kevinnel. Később csörgött a telefon, Kevin lázas... Már napközben sem festett jól, kezdett folyni az orra... Gondolom influenza. Már nekem is fájdogál a torkom, a picinek is reggel kicsit folyt az orra. Persze ugye várható hogy elkapja hiszen amikor csak teheti puszilgatja Kevint meg simogatja, próbálja átrendezni az arcát-mindezt puszta szeretetből ;-), nagyon szeretik egymást. Egyenlőre nem hívjuk ki az orvost, lázcsíllapítunk vitamin kálcium kamilla tea amit alkalmazunk. Közérzetileg telljesen jól van a gyerek rohangál a lakásban, rosszalkodik, alig lehet ágybadugni, csak néha felmegy a láza. Remélem hamar helyre jön! (na és gondolom végig megy a nyavaja a családon)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése