2011. július 6., szerda

dokis

Még mindig van nem kevés elmaradásom blog-ügyileg, de talán majd a nyáron behozom, hogy aztán a sulis időszakban megint elmaradhassak újra....
Ebben a posztban a dokis dolgokat fogok írni, elsősorban Kittiről és a kórházról, majd a Fanni ujjtöréséről és én is voltam kontrollon a lábammal....

Szóval:
Ha jól emlékszem már korábban is írtam többször itt is, fórumokon is, hogy a Kittinek úgy 4,5 éves korában bedagadt egy lábujja és egy kézujja. Vittük orvoshoz, de az csak széttárta a kezeit, hogy fogalma sincs, ahogy a következő doki is. Majd 5 évesen egyszer bedagadt a térde azonnal kórházba vittük ahol azt mondták, hogy az előző hetekben lehetett mandulagyulladása és az ment rá a térdére, örüljünk, hogy nem a szívére. Egy hét kórház, gyógyszerek és minden oké lett. Az ujjai továbbra is duzzadtak voltak. Néha fájt, néha nem.
Aztán most télen jártunk ortopédián, ahol szintén mutattam a dolgokat és jeleztem, hogy nem fogadom el, hogy nincs válasz. Azt mondták "ha nagyon akarunk menjünk el az ORFIba." Nagyon akartunk, de közbe jött a bokatörésem...
Tavasztól egyre inkább húzta a térdét (is) sokat fájt is neki... Mire kaptunk időpontot a dokibácsihoz már jól be volt duzzadva. Mint a professzor is mondta egyértelmű volt a többízületi gyulladás, érthetetlen miért nem jöttek rá előbb, vettek egy csomó vért tőle. Néztek immunt és általános vérképet. Az eredmény is gyulladást mutatott valamint pár értéke mutatott eltérést immun dolog, nem tudom leírni mert én sem értem 100%osan
Amennyire kivettem a doki szavaiból, sokízületi gyulladás a fiatalkori idiopáthiás (ismeretlen eredetű) arthritis. Amennyire kivettem az immun leletből, autoimmun eredetű. Agyalgatok, lehet a kiskori fülgyulladásai okozták, ha jól emlékszem a mandulagyulladást-fülgyulladást okozó bacinak van hasonló sejtfelszíni anyaga, mint az ízületnek a felszíni anyagában valami anyag és az immun rendszer sejtjei valamilyen hatásra azt hiszik, hogy a porc is idegen anyag és elkezdik pusztítani, ez gyulladást generál, jönnek a fagociták és a többiek...
Sajnos ez egy krónikus betegség, ami "hullámzik" lesznek tünetmentes időszakok és lesz rosszabb is.
Szóval június 9-én voltunk először az ORFI rendelő intézetben akkor mondták, hogy be kell feküdni, amint lesz hely a kórházban telefonálnak. Nagyon reménykedtünk, hogy nem a tábor ideje alatt lesz, de sajnos úgy alakult mégis. Mérlegeltünk és egyértelmű: ez fontosabb volt. Szóval múlthét hétfőn bementünk a kórházba.
Első nap semmi nem történt, csak megvizsgálta az osztályos doktornő alaposan (alaposabban mint korábban bármelyik szakorvos, kivéve azt aki beutalta) előírta a szükséges kezeléseket, majd lementünk a diszpécserekhez, másnapra csináltak "órarendet" így hétfő-szerda-péntek 8kor vízi torna, kedd-csütörtök 9kor kéz-váll torna minden nap 11kor csoportos gyógytorna és egyszer van minden nap rekeszes galván kezelés (ilyen elektro-terápia, ami gyulladáscsökkentő hatású) hétvégén nincs kezelés. Minden a délelőtt folyamán van, délután "szabadfoglalkozás" akik vidékről jöttek fel a kórteremben ők zömmel város-néztek meg ilyesmi, mi hazajövünk. Apa estére vissza viszi, mert bár itthon is alhatna (a szomszéd kórteremben egy nagyfiú otthon alszik), de mi nem tudnánk beérni a 8 órás kezelésre , anyós 8ra jön a Nimródhoz (bölcsi szünet van) én csak azután indulok a Kittihez. Hétvégén pedig itthon volt, elvben ha nem engedik haza "végleg", akkor is itthon lesz és hétfőn hajnalban megyünk vissza. Keddig van felvéve a kezelésekre, de azt mondják, hogy nem szentírás.
A múlt héten még pluszban lecsapolta a doktornő a térdízületét, mert nagyon csúnyán fel volt dagadva. Azt az 5 percet nem kívánom senkinek. Fel kellett feküdnie a vizsgálóágyra a gyereknek, én a kezét fogtam, a nővérke a lábát, a doktornő pedig kitapintotta hol kel szúrni és bökött. Szerencsére nagyon okos gyerekem van, akivel már korábban megbeszéltük, hogy ez nem egy kellemes beavatkozás lesz, de egyrészt segít azon, hogy a térde végre újra tudjon rendesen mozogni, másrészt pedig ha mozgatná akkor a tűvel valamit még meg is sérthet odabent a doktornő. Így végig fogtam a kezét, beszéltem hozzá, nyugtattam Ő pedig nagyon okosan tartotta mozdulatlan a lábát, igaz kezdett folyni a könnye. Majd fél vesetálnyi trutymót leszívott a doktornő, ami azért eléggé brutál, ha azt vesszük, hogy abban az ízületben pár csepp folyadék kell a normál működéshez. Kapott bele közvetlenül szteroidot, aminek annyira nem örülök, de sajnos most ez a legjobb megoldás. Persze folyamatosan elkezdek tájékozódni a neten a suliban és bárhol ha esetleg van bármi egyéb, vagy ha nem is más megoldás, de valami amivel csökkenthetném az esetleges mellékhatásokat, kockázatokat.
Most kap NSAID gyulladáscsökkentőt és egy immunrendszerre ható gyógyszert.

Fanni  pedig júni 3-án törte el a jobb kisujját, két hétig gipsz sínben volt... Ő egyébként tegnap óta a balcsin táborozik. (na meg a napközis táborban rátalált az első szerelem, de ez majd egy másik poszt lesz talán)

Én meg voltam 2 hete kontrollon, minden vasam a helyén van a röntgen szerint, majd fél év múlva megyek újra, akkor megbeszéljük azt, hogy mikor is szedjük ki, elvben január közepén agyalok, igyekszem gyorsan levizsgázni és akkor hamar felépülhetek és a 2. félévben amikor gyakorlat is lesz már tudom terhelni, használni...

3 megjegyzés:

  1. Hát.. ezt még olvasni is sokkoló volt, nem hogy átélni és benne lenni.Kislányodnak és nektek hatalmas erőt kívánok! Jobbulást és azért valami táborpóló élményeket!!! Sok erőt és kitartást!!!Kriszti

    VálaszTörlés
  2. Jaj ti szegények, ez az év valahogy nem a ti évetek ilyen szempontból. :(
    Viszont legalább Kitti most végre jó kezekben van, végre kivizsgálják. Én is azt utálom a legjobban, mikor csak bámulják a gyereket és széttárják a kezüket, hogy fogalmuk sincs, mi a gyerek baja. Persze te mint szülő szerencsére ezt nem fogadod el és mész, míg egy orvos végre megmondja.
    Kitti meg nagyon ügyes volt! :) Jobbulást neki!

    VálaszTörlés
  3. Timi, ez elég sok(kk) :(
    Most már egy jobb időszak jön, ez biztos ;)

    VálaszTörlés