2009. szeptember 4., péntek

Az első hét a suliban (azaz hivatalosan a 0. hét :-) )



Ezt a fogadalmat a vasárnapi évnyitón hangosan kell megtenni. De én nem megyek el, részben mert nem kötelező, részben mert hatalmas tömeg várható, hiszen ez az egyetem összes karának az évnyitója, s inkább itthon leszek a családommal, amúgy is a vasárnap az Apa egyetlen szabad napja. Viszont a fogadalom szimpla elolvasásától is borsódzott a hátam, amolyan jó értelembe véve. Lehet még meg is könnyezném, ahogyan ott több száz gólya mondja egyszerre.

Még mielőtt plágiummal vádolhatnám saját magamat szólok, hogy az alábbi bejegyzés első része az az általam az NLC-re írt, szeptember elsejei hozzászólás szó szerinti bemásolása :-) egyrészt, hogy ne kelljen újra fogalmazgatni, másrészt ugye így gyorsabb is.

*amúgy látjátok, máris tanultam valamit a suliban :-D, ugyan is ép alá is kellett írni egy nyilatkozatot a plágiummal kapcsolatban...



Sziasztok!



Tegnap megvolt a beiratkozás, ami nem ment "zökkenőmentesen", mert a hölgy, aki segített nem sokkal tudott többet mint mi, sőt, egy csomó nyomtatványt mi magunk silabizáltunk ki, mert ő nem tudott válaszolni. Az orvosi kartonba pl azt mondta, hogy az anamnézis lapot tegyük csak bele, a leleteket ne. Na erre kiderült, hogy minden más osztály bele kellett, hogy tegye (ahogy mi is gondoltuk), most majd rohangálunk az orvosiba.

Ja és kapásból fél órát késett. (addig bevallom többször gondoltam rá, hogy na most kellene felállni és "megfutamodni". Persze nem tettem.

A csajok (évfolyamtársak) helyesek, de valahogy még kívülállónak érzem magamat köztük... 84-en vagyunk az évfolyamon.



Ma pedig már "előadások" voltak. Volt köztük egy két érdekes, de pl. amikor a könyvtárosnéni 45 percen keresztül beszélt a könyvtárról ott majdnem elaludtam

Na meg volt egy olyan előadás, hogy mit illik és mit nem, tehát hogyan viselkedjünk a karon. Annyira evidens dolgokat mondott, hogy holt feleslegesnek éreztem... De volt egy-egy számomra tök érdekes is, főleg a szakirány bemutatás. Mint kiderült, mi már olyan diplomát kapunk (ha sikerül ugye), hogy teljes kompetenciánk lesz sima szülésnél, gátmetszéstől a varrásig. Sőt nekünk már "kell" tanulni otthonszülést is, és a diploma szerint amint "legális" lesz vezethetünk is le, de nekem egyenlőre eléggé ellenkezik az elveimmel. Igazán konkrét tantárgyak majd csak jövőre lesznek, az elsőt "túl kell élni" anatómiástól, alkalmazott biológiástól... Ha ez sikerül akkor már a hangsúlyvalóban a szülészeten lesz többnyire, a mi szakunk a leggyakorlatorientáltabb. Még holnap, és azután is ilyesmi tárgyak lesznek, az igazi tanulás hétfőn kezdődik.



Nimródot ép tegnap dicsérték meg, csak úgy dagadt a mellem, mert azt mondták: egy tucat kellene belőle. A reggeli nekem szóló sírdogáláson kívül, semmi baja nincs, jókat eszik és nagyon nyugodt, alszik... Szóval Imádni való

(Ha már mell, nem tud valaki valami olyan módszert ami csökkent az anyatejen, de nem apasztja el teljesen? Mert reggel és este még cicizik, de borzasztó, hogy napközben figyelni kell, mert folyik, és váltás ruhákkal, meg melltartóbetétekkel rohangálhatok. )



A csajok is ma mentek suliba először. Szerencsére nem bonyolították a dolgokat, nem kellett ünneplő meg mindenféle ilyesmibe öltözni, a héten még laza lesz nekik is minden.

A reggelünk többé-kevésbé zökkenőmentes volt, bár a fél 6-os kelés nekem még nagyon nehéz.

Így megyek is és alszom kicsit, amíg lehet, és nem kell magolni.
Eddig az NLC-s bejegyzés.

Ami azóta történt:

Befejeződött a 3 napos előadás sorozat a fontosabb tudnivalókkal kapcsolatban. Voltak nagyon jó, vicces és/vagy érdekes előadások, megtudtunk fontos információkat is, de voltak azért unalmas, holt evidens/köztudott infókat szolgáltató órák is. Pl a házirendet ugye már rég mindenki elolvashatta a honlapon, és tudjuk, hogy nem rongálunk pl. Aki meg mégsem olvasta el, vagy nem érdekli és "renitens", az meg ettől az egy órától úgysem javul meg.
Írtam egy rohadt béna angol felmérőt is, így szerintem nem tudok a suliban angolt tanulni, ebben az esetben 2 megoldás van: vagy ebben a félévben beseggelem egyedül-magamtól azt a tananyagot, amit órán leadnak, és félévkor teszek belőle egy különbözetit, vagy 2 éven belül (4. félév végére) le kell tennem egy nyelv vizsgát, természetesen ugye saját költségre... Hát még nem tudom mit is tegyek... (hétfőn derül ki, hogy sikerült-e -de szerintem tuti nem)
Az évfolyamom többnyire helyes kis csajszikból áll (nem bántás a "kis" jelző), de ugye ők már nem az én korosztályom, ami néha kicsit feszélyez. Persze szívesen dumálok velük, meg segítek ha van valami olyan aminek én már utána jártam/olvastam, de nekik most kell az infó. Én magam rengeteg segítséget kapok a HÖK fórumos lapjáról (etk-online.hu), ezt szívesen tovább adom.
Amúgy a heti katalógust végig böngészve úgy fest mégsem 84-en leszünk, mert sokak neve mellől hiányzott az "X" egész héten...

Most már csak annyi van hátra, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek a nagyon vágyott diploma (ami a köztudattal ellentétben bizony teljes értékű főiskolai diploma a szülésznőknél is) érdekében

1 megjegyzés:

  1. tényleg szép az eskü szövege, egy bibi van vele...az alkotmányt is emlegeti (grrr, még ruszki "emlék" ugyebár) :-/

    VálaszTörlés